Encyclopaedia of the Hellenic World, Constantinople FOUNDATION OF THE HELLENIC WORLD
Αναζήτηση με το γράμμα AΑναζήτηση με το γράμμα BΑναζήτηση με το γράμμα CΑναζήτηση με το γράμμα DΑναζήτηση με το γράμμα EΑναζήτηση με το γράμμα FΑναζήτηση με το γράμμα GΑναζήτηση με το γράμμα HΑναζήτηση με το γράμμα IΑναζήτηση με το γράμμα JΑναζήτηση με το γράμμα KΑναζήτηση με το γράμμα LΑναζήτηση με το γράμμα MΑναζήτηση με το γράμμα NΑναζήτηση με το γράμμα OΑναζήτηση με το γράμμα PΑναζήτηση με το γράμμα QΑναζήτηση με το γράμμα RΑναζήτηση με το γράμμα SΑναζήτηση με το γράμμα TΑναζήτηση με το γράμμα UΑναζήτηση με το γράμμα VΑναζήτηση με το γράμμα WΑναζήτηση με το γράμμα XΑναζήτηση με το γράμμα YΑναζήτηση με το γράμμα Z

Pantokrator Monastery (Molla Zeyrek Camii)

Author(s) : Moutafov Emmanuel
Translation : Panou Eirini , Lambada Despina

For citation: Moutafov Emmanuel, "Pantokrator Monastery (Molla Zeyrek Camii)",
Encyclopaedia of the Hellenic World, Constantinople
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=11770>

Μονή Χριστού Παντοκράτορος (Μολλά Ζεϋρέκ Τζαμί) (13/2/2012 v.1) Pantokrator Monastery (Molla Zeyrek Camii) (13/2/2012 v.1) 




The Pantokrator monastery in Constantinople is a complex of three churches that was founded by John II Komnenos (1118-1143) and his spouse Eirene, between 1118 and 1136. The South church is dedicated to Christ Pantokrator and the north to Virgin Mary Eleousa. Between these two, a single-aisled domed church was added, dedicated to the Archangel Michael and used as a burial chapel for the Komnenos lineage at first and the Palaiologos lineage later. In 1453 sultan Mehmed II converted the monastery to a mosque which is today known under the name Molla Zeyrek Camii.

Geographical Location

Constantinople, Istanbul




Entry's identity

press image to open photo library