Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Κωνσταντινούπολη ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
z
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αναζήτηση με το γράμμα ΑΑναζήτηση με το γράμμα ΒΑναζήτηση με το γράμμα ΓΑναζήτηση με το γράμμα ΔΑναζήτηση με το γράμμα ΕΑναζήτηση με το γράμμα ΖΑναζήτηση με το γράμμα ΗΑναζήτηση με το γράμμα ΘΑναζήτηση με το γράμμα ΙΑναζήτηση με το γράμμα ΚΑναζήτηση με το γράμμα ΛΑναζήτηση με το γράμμα ΜΑναζήτηση με το γράμμα ΝΑναζήτηση με το γράμμα ΞΑναζήτηση με το γράμμα ΟΑναζήτηση με το γράμμα ΠΑναζήτηση με το γράμμα ΡΑναζήτηση με το γράμμα ΣΑναζήτηση με το γράμμα ΤΑναζήτηση με το γράμμα ΥΑναζήτηση με το γράμμα ΦΑναζήτηση με το γράμμα ΧΑναζήτηση με το γράμμα ΨΑναζήτηση με το γράμμα Ω

Μονή Χριστού Παντοκράτορος (Μολλά Ζεϋρέκ Τζαμί)

Συγγραφή : Moutafov Emmanuel

Για παραπομπή: Moutafov Emmanuel, «Μονή Χριστού Παντοκράτορος (Μολλά Ζεϋρέκ Τζαμί)»,
Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Κωνσταντινούπολη
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=10903>

Μονή Χριστού Παντοκράτορος (Μολλά Ζεϋρέκ Τζαμί) (13/2/2012 v.1) Pantokrator Monastery (Molla Zeyrek Camii) (13/2/2012 v.1) 

Παραθέματα

 

Όψεις της λειτουργίας της Μονής Παντοκράτορος, σύμφωνα με το Τυπικό του Ιωάννη Β΄ Κομνηνού

Το νοσοκομείο της μονής (σελ. 83):

Ἐπεὶ δὲ καὶ ξενὼν ἀφωρίσθη παρὰ τῆς βασιλείας μου, ἔχειν ὀφείλων [905] ἀνακεκλιμένους ἀρρώστους πεντήκοντα, βούλομαι καὶ διατυπῶ κλίνας μὲν εἶναι τοσαύτας εἰς ἀνάπαυσιν τῶν τοιούτων ἀρρώστων.
Ἔσονται δὲ ἀπὸ τούτων τῶν πεντήκοντα δέκα μὲν λόγῳ τῶν ἐνοχλουμένων τραύμασιν ἢ καὶ κεκλασμένων, λόγῳ δὲ τῶν ὀφθαλμιώντων καὶ κοιλιακῷ κατεχομένων νοσήματι καὶ ἑτέροις τισὶν ὀξυτάτοις ἐπωδύνοις [910] ἕτεραι ὀκτώ, ταῖς δὲ γυναιξὶ ταῖς νοσούσαις ἀφορισθήσονται κλῖναι δώδεκα, καὶ αἱ λοιπαὶ τοῖς ἁπλῶς νοσοῦσιν ὑπολειφθήσονται.

Μισθοί και αμοιβές των εργαζομένων στο νοσοκομείο (σελ. 99-101):

Τοὺς ξενωνίτας ἅπαντας τοὺς ταχθέντας ἐκδουλεύειν τοῖς ἀρρώστοις τυποῦμεν λαμβάνειν ταῦτα· [...] τοὺς δύο πρώτους ἰατρούς, τοὺς καὶ πρωτομηνίτας ὀνομάζεσθαι τυπωθέντας, ἀνὰ νομίσματα ὅμοια ἑπτά, ὑπὲρ προσφαγίου ἀνὰ νομίσματος τὸ ἥμισυ καὶ ὑπὲρ ἀννόνας ἀνὰ σίτου μοδίους τριακονταοκτώ· [1185] τούς δύο πρώτους τραυματικούς ομοίως εν πασι·

Η διοικητική και οικονομική ανεξαρτησία της μονής (σελ. 127):

Ἕξει δὲ ἡ μονὴ τὸ ἐλεύθερον πάντη καὶ ἀκαταδούλωτον ὑπὸ μηδεμίαν ἐξουσίαν τελοῦσα, μηδένα τὸν κυριεύοντα ἔχουσα, αὐτοδέσποτος, [1615] αὐτεξούσιος, ἑαυτῆς κυριεύουσα καὶ δεσπόζουσα, μὴ ὑπὸ ἐκκλησιαστικὴν ἀρχήν, μὴ ὑπὸ ἀνακτορικὴν ἐξουσίαν, μὴ ὑφ' ἑτέραν ἀρχοντικὴν ἐξουσίαν ταττομένη, μόνη τῶν ἑαυτῆς ἀντιποιουμένη καὶ πάντων ἐξουσιαστικῶς καὶ αὐθεντικῶς καταπολαύουσα, τῆς τοῦ ἀνεκποιήτου διαστίξεως φυλαττομένης ἐπὶ πᾶσι τοῖς ἀνατεθειμένοις αὐτῇ, εἴτε κτήματα εἶεν, εἴτε μοναστήρια, [1620] εἴτε τινὰ δίκαια σωματικὰ ἢ ἀσώματα· περιέπεσθαι δὲ ταύτην καὶ διεκδικεῖσθαι βούλομαι καὶ συγκροτεῖσθαι πρῶτα μὲν παρὰ τοῦ περιποθήτου μου υἱοῦ καὶ βασιλέως κυροῦ Ἀλεξίου, εἶτα καθεξῆς παρὰ τοῦ πρωτεύοντος ἐκ τοῦ γένους ἡμῶν...

Gautier, R., «Le typikon du Christ Sauveur Pantokrator», Revue des Études Byzantines 32 (1974), σελ. 83, 99-101 και 127.

 
 
 
 
 

Δελτίο λήμματος

 
press image to open photo library
 

>>>