Encyclopaedia of the Hellenic World, Constantinople FOUNDATION OF THE HELLENIC WORLD
Αναζήτηση με το γράμμα AΑναζήτηση με το γράμμα BΑναζήτηση με το γράμμα CΑναζήτηση με το γράμμα DΑναζήτηση με το γράμμα EΑναζήτηση με το γράμμα FΑναζήτηση με το γράμμα GΑναζήτηση με το γράμμα HΑναζήτηση με το γράμμα IΑναζήτηση με το γράμμα JΑναζήτηση με το γράμμα KΑναζήτηση με το γράμμα LΑναζήτηση με το γράμμα MΑναζήτηση με το γράμμα NΑναζήτηση με το γράμμα OΑναζήτηση με το γράμμα PΑναζήτηση με το γράμμα QΑναζήτηση με το γράμμα RΑναζήτηση με το γράμμα SΑναζήτηση με το γράμμα TΑναζήτηση με το γράμμα UΑναζήτηση με το γράμμα VΑναζήτηση με το γράμμα WΑναζήτηση με το γράμμα XΑναζήτηση με το γράμμα YΑναζήτηση με το γράμμα Z

Theotokos Panachrantos or Lips monastery (Fenari Isa Camii)

Author(s) : Stankovic Nebojsa (22/3/2008)

For citation: Stankovic Nebojsa, "Theotokos Panachrantos or Lips monastery (Fenari Isa Camii)", 2008,
Encyclopaedia of the Hellenic World, Constantinople
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=10907>

Theotokos Panachrantos or Lips monastery (Fenari Isa Camii) (28/6/2007 v.1) Θεοτόκος Πανάχραντος ή Μονή Λιβός (Φεναρί Ισά Τζαμί) (28/6/2007 v.1) 




Fenari İsa Camii, a complex of two churches, is all that have survived of the Lips Monastery. It was established by the patrikios Constantine Lips, who built what is now the north church and inaugurated it in 907. The south church was commissioned in the late 13th century by the empress Theodora, widow of Michael VIII, as a part of her reinstitution of the monastery. Theodora's typikon for the monastery has survived.

Topographical Location

On the north side of the modern Adnan Menderes Caddesi (Vatan Caddesi)

Geographical Location

Constantinople, Istanbul


June 907 (dedication of the Theotokos Church)before 1294-1301 (Church of St. John the Baptist)early 14th c. (the perambulatory)


Entry's identity

press image to open photo library