1. Janin, R., Le géographie ecclésiastique de l’ empire Byzantine I: Le siège de Constantinople et le Patriarchat oecuménique 3: Les églises et le monastères (Paris 1953), σελ. 221-228. 2. Προκόπιος, Περί κτισμάτων I.3, Hauri, J. – Wirth, G. (επιμ.), Procopii Caesariensis opera omnia III: De aedificiis (Leipzig 1905, αναθεωρημένη έκδοση Leipzig 1963), σελ. 20-21. 3. Migne, J.P. (επιμ.), Patrologia cursus completus Series Greca CLXVIII (Paris 1857-1866), στήλ. 592 A. 4. Παπαστράτου, Ν., Χάρτινες εικόνες. Ορθόδοξα θρησκευτικά χαρακτικά (1665-1899) Β (Αθήνα 1986), σελ. 172. 5. Νικηφόρος Κάλλιστος, Ξανθόπουλος, Σύγγραμμα περί συστάσεως του σεβασμίου οίκου της εν Κωνσταντινουπόλει Ζωοδόχου Πηγής και των εν αυτή υπερφυώς τελεσθέντων θαυμάτων (Κωνσταντινούπολις 1812). 6. Janin, R., Le géographie ecclésiastique de l’empire Byzantine I: Le siège de Constantinople et le Patriarchat oecuménique 3: Les églises et le monastères (Paris 1953), σελ. 227. Από τις απεικονίσεις της διακόσμησης του ναού αναφέρονται η Πεντηκοστή, η Σταύρωση, η Μεταμόρφωση, η Υπαπαντή και η Ανάληψη του Χριστού, η αγία Αγαθονίκη, οι Τρεις Ιεράρχες, ο άγιος Ονούφριος, ο άγιος Συμεών Στυλίτης κ.ά. Από τα σωζόμενα επιγράμματα του Μανουήλ Φίλη φαίνεται επίσης ότι υπήρχαν και οι εικόνες του αγίου Ιγνατίου και του αγίου Ιωάννη Ευχαΐτη. Βλ. Anthologia palatina I, σελ. 109-114. 7. Mansi, J.D. (επιμ.), Acta sacrorum conciliorum, nova et amplissima collectio I (Florentiae 1759, επανεκτύπωση 1960-1961), VIII, 882 A, 907 A, 930 B. 8. Janin, R., Le géographie ecclésiastique de l’ empire Byzantine I: Le siège de Constantinople et le Patriarchat oecuménique 3: Les églises et le monastères (Paris 1953), σελ. 226. 9. Παπαστράτου, Ν., Χάρτινες εικόνες. Ορθόδοξα θρησκευτικά χαρακτικά (1665-1899) Β (Αθήνα 1986), σελ. 172. 10. Παπαστράτου, Ν., Χάρτινες εικόνες. Ορθόδοξα θρησκευτικά χαρακτικά (1665-1899) Β (Αθήνα 1986), σελ. 172. 11. Παπαστράτου, Ν., Χάρτινες εικόνες. Ορθόδοξα θρησκευτικά χαρακτικά (1665-1899) Β (Αθήνα 1986), σελ. 172. 12. Την εποχή αυτή γράφτηκε από το Νικηφόρο Κάλλιστο Ξανθόπουλο η ακολουθία της Ζωοδόχου Πηγής, που ορίστηκε να ψάλλεται την Παρασκευή της Διακαινησίμου. 13. Για την εικονογραφική ανάλυση και την ιστορία του θέματος βλ. Πάλλας, Δ., Ζωοδόχος Πηγή (Αθήνα), σελ. 201-224. 14. Το πρώτο γνωστό χαρακτικό είναι του Χριστοφόρου Ζεφάρ και έχει χαραχθεί στη Βιέννη. Βλ. Παπαστράτου, Ν., Χάρτινες εικόνες. Ορθόδοξα θρησκευτικά χαρακτικά (1665-1899) Β (Αθήνα 1986), σελ. 172. 15. Διονυσίου του εκ Φουρνά, Ερμηνεία της ζωγραφικής τέχνης (εν Πετρουπόλει 1909), σελ. 145. 16. Ξυγγόπουλος, Α., «Τέσσερις φορητές εικόνες του Διονυσίου», Ελληνικά 10 (1938), σελ. 274-275, εικ. 2. |